در حال بارگذاری
شهردار بجنورد:

اوقاف قصد گرفتن بنای تاریخی شادلو را دارد

شماره خبر : 500 - https://asreatrak.ir//short/eRlg6

شهردار بجنورد گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی درصدد برآمده است تا بنای تاریخی یار محمد خان شادلو را در زمره موقوفات مرکز استان قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، محمدعلی کشمیری شب گذشته در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان از دستگاه قضایی استان رأی گرفته مبنی بر اینکه قرارداد قبلی مرحوم شادلو نسبت به بنای تاریخی یار محمد خان شادلو در شهر بجنورد باطل است.

وی گفت: صحبت اداره کل اوقاف استان این است که این محل موقوفه است.

شهردار بجنورد تصریح کرد: بنده با بردار مرحوم شادلو در این باره صحبت کردم و وی با حضور در شهر بجنورد اعلام کرد که این بنا را به اوقاف واگذار نخواهد کرد و بایستی در اختیار شهرداری بجنورد باشد.

وی اعلام کرد: در این زمینه شهرداری بجنورد این مسئله را به لحاظ حقوقی پیگیری خواهد کرد تا این بنا و محوطه آن نیز به سرنوشت بنا و محوطه پیرامون امام زاده در بابا امان مبتلا نشود.

 

اعتراض ینگه قلعه به جانمایی اخیر راه و شهرسازی

علاوه بر این، در این جلسه کشمیری به اعتراض مردمی ساکنان منطقه ینگه قلعه نیز اشاره و عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه در راستای تصمیمی در استان مبنی بر انتقال انبارهای ضایعات مستقر در شهر بجنورد به خارج از این شهر، در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی استان زمینی در منطقه ینگه قلعه را جانمایی و واگذار کرده است.

وی گفت: شهرداری بجنورد طی سه مرحله نسبت به ساماندهی این منطقه جانمایی شده، اقدام کرد که در هر سه مرتبه نیز با مقاومت مردمی مواجه شد.

شهردار بجنورد بیان کرد: باتوجه‌به اینکه راه دسترسی این منطقه برای استقرار این واحدهای انباری مناسب نیست، شهرداری بجنورد به تصمیم‌گیران این امر پیشنهاد داد که زمینی در مسیر جاده کشتارگاه بجنورد در مجاورت ایستگاه میانی زباله جانمایی شود.

 

الحاق حلقه سنگ به حریم بجنورد

کشمیری همچنین از توافق میان ادارات کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان مبنی بر الحاق منطقه حلقه سنگ به شهر بجنورد نیز خبر داد و گفت: این دو اداره کل توافق کردند که ۳۵ هکتار زمین این منطقه که دارای ۳۰۰ پلاک و ۴۵۰ خانوار است به شهر بجنورد الحاق شود و مسئولیت بنیاد مسکن در این منطقه، لغو و ازاین‌پس شهرداری بجنورد به این منطقه خدمات ارائه دهد.

وی افزود: این تصمیم و توافق در شرایطی نهایی شده که حتی یک متر زمین به‌عنوان سهم شهرداری از تفکیک‌های این پهنه به‌منظور ارائه خدماتی که ازاین‌پس باید به این منطقه ارائه شود، در نظر گرفته نشده است.

شهردار بجنورد با اعلام اینکه شماری از شهروندان این منطقه با مراجعه به شهرداری بجنورد خواستار دریافت خدمات شهری و آسفالت بوده‌اند، تصریح کرد: قطعاً در این زمینه با ادارات کل بنیاد مسکن و راه و شهرسازی دچار چالش خواهیم شد.

وی همچنین یادآور شد: متأسفانه اداره کل راه و شهرسازی استان از گذشته تاکنون در زمینه الحاقاتی که برای مرکز استان انجام داده است از جمله در شهرک گلستان، الغدیر و حال نیز در منطقه حلقه سنگ، به‌طورکلی تعیین زمین به‌عنوان سهم شهرداری را به‌منظور ارائه خدمات شهرداری به مناطق الحاقی در نظر نگرفته است و نمی‌گیرد.

کشمیری خاطرنشان کرد: درگذشته منطقه گلستان شهر به شهر بجنورد الحاق شد تا شهرداری بجنورد خدمات شهری را به این منطقه ارائه دهد، در این راستا، با پیگیری‌های بسیار سرانجام زمینی به مساحت هشت هکتار به‌عنوان سهم به شهرداری بجنورد داده شد؛ اما این زمین دارای معارض است.

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات